آمریکا در جنگ علیه ایران بارها شکست خورد
مدرس دانشگاه و تحلیلگر سیاسی، تأکید کرد: تلاشهای آمریکا برای فشار و فریب در مقابل ایران ناکام مانده و امروز دشمن دریافته که نمیتواند با ایران وارد جنگ شود.

مهدی محمودزاده، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱» با تأکید بر تجربههای اخیر در جنگ تحمیلی سوم اظهار داشت: آمریکا در آنچه میتوان آن را جنگ تحمیلی سوم علیه ایران نامید، با چالشهای جدی و شکستهای متعدد مواجه شد. واشنگتن بارها تلاش کرد تا شکست خود را پنهان کند، اما هر بار این تلاشها نهتنها نتیجهبخش نبود، بلکه به شکستهای بزرگتر و آشکارتری انجامید.
مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، ادامه داد: از محاصرههای دریایی گرفته تا تلاش برای انتشار اخبار کذب درباره به توافق رسیدن ایران و آمریکا در مذاکرات مختلف، همگی نشان داد که استراتژیهای فشار حداکثری و جنگ روانی آمریکا علیه ایران ناکارآمد است و هر بار با واکنش قاطع و هوشمندانه ایرانیان مواجه شد.
محمودزاده با اشاره به تجربههای میدانی و تحلیلی گفت: واقعیت این است که امروز دشمن متوجه شده که نمیتواند با ایران و ایرانی وارد جنگ شود. هر گونه برخورد و تقابل نظامی، سیاسی یا اقتصادی با ایران، نهتنها اهداف آمریکا را محقق نمیکند، بلکه زمینههای پیروزی ایران در آن میدان را فراهم میآورد.
او تصریح کرد: ایران با اتکا به توان داخلی، انسجام ملی و تجربههای تاریخی، ثابت کرده که هرجا که وارد میدان شود، میتواند پیروز میدان باشد. بنابراین، پیام روشن امروز به دشمن این است که ایران و ملت آن، نه تهدیدپذیرند و نه کوتاه میآیند، و هرگونه سیاست تهاجمی، تنها به تشدید شکستهای آنان منجر خواهد شد.
این کارشناس بیان کرد: مردم ایران 67 شب بدون وقفه به عشق وطن به خیابانها آمدند و شکست برای آنها معنایی ندارد، «اتحاد مقدس» ملت ایران برهم زدنی نیست و هر روز محکمتر میشود.
محمودزاده در پایان تأکید کرد: درس بزرگ این تجربهها برای سیاستگذاران خارجی و داخلی این است که هرگونه محاسبه غلط درباره ایران، نهتنها هزینهبر خواهد بود، بلکه نتیجه عکس و پیامدهای استراتژیک جبرانناپذیری برای طرف مقابل خواهد داشت.
الهه ملاحسینی _ تیتر۱
انتهای خبر/



