پویش سراسری «سرو ایران» در روز درختکاری آغاز شد
به پاس چهار دهه کاشت نهال توسط رهبر شهیدمان پویش «سرو ایران» با همکاری ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانها در سراسر کشور در حال برگزاری است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار گروه اجتماعی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱»؛ همزمان با فرا رسیدن پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابعطبیعی، مراسم ویژهای با حضور رضا افلاطونی معاون وزیر و رئیس سازمان منابعطبیعی و آبخیزداری کشور و حجتالاسلام محمدکاظم موحدی آزاد دادستان کل کشور برگزار شد. در این مراسم که با غرس نهال همراه بود، یاد و خاطره رهبر شهید امت و دانشآموزان شهید شهرستان میناب گرامی داشته شد.
رئیس سازمان منابع طبیعی در حاشیه این مراسم که به مناسبت پانزدهم اسفند برپا شد با اشاره به آغاز پویش سراسری «سرو ایران» اظهار کرد: این پویش به پاس چهار دهه تلاش خالصانه رهبر شهیدمان در امر درختکاری و همچنین برای زنده نگه داشتن نام شهدای والامقام، بهویژه شهدای دانشآموز که مظلومانه به دست دشمنان آمریکایی و صهیونیستی به شهادت رسیدند، در تمامی استانها اجرا میشود.
وی افزود: در راستای سبزینگی و آبادانی عرصههای ملی، اداراتکل منابعطبیعی در سراسر کشور آماده توزیع رایگان نهال میان شهروندان هستند. عموم مردم علاقهمند میتوانند با مراجعه به این مراکز، نهال دریافت کرده و در این حرکت ملی سهیم شوند.
دادستان کل کشور نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد امام و رهبر شهید، بر اهمیت صیانت از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: ایشان همواره بر حفظ منابعطبیعی پیشگام بودند و امروز در روز درختکاری جای خالیشان بیش از هر زمان دیگری حس میشود.
موحدی آزاد منابعطبیعی را نعمتی الهی و متعلق به تمامی نسلها دانست و تصریح کرد: هرگونه قصور که منجر به تخریب یا سوءاستفاده از این ثروتهای ملی شود، نه تنها مسئولیت قانونی، بلکه مسئولیت اخلاقی و شرعی سنگینی به همراه دارد. همه ما وظیفه داریم از این امانت به بهترین شکل محافظت کنیم.
پویش «سرو ایران» که از پانزدهم اسفند در سراسر کشور آغاز شده است و با مشارکت گسترده مردم و دستگاههای اجرایی، گامی بلند در جهت توسعه فضای سبز و آبادانی ایران اسلامی خواهد بود.
امیررضا خروطی _ تیتریک
انتهای خبر/



