
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱»؛ در طول دهههای اخیر، جهان شاهد جنایات مداوم رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا علیه ملتها و کشورهای مستقل بوده است.
این دو رژیم همواره آغازگر بحرانها و جنگهای منطقهای و فرامنطقهای بوده و با تکیه بر زرادخانههای نظامی و سیاستهای سلطهجویانه، حقوق ملتها را پایمال کردهاند. از تجاوز به کشورهای کوچک و بزرگ گرفته تا حمایت از کودتاها و رژیمهای وابسته، تاریخ نشان میدهد که آمریکا و اسرائیل هیچگاه در پی صلح نبودهاند و همواره به دنبال منافع استعماری خود بودهاند.
فجایعی مانند جنگهای طولانی در افغانستان و عراق، حمله به یمن و فلسطین و نقض مکرر حقوق بشر در سطح جهان نمونههایی آشکار از این سیاستهاست.
در همین چارچوب، آمریکا درصدد اجرای آنچه برخی تحلیلگران جنگ تحمیلی سوم علیه ایران مینامند، برآمد. این اقدام با امید تغییر رژیم ایران در کمتر از سه روز و نابودی دستاوردهای انقلاب اسلامی طراحی شد، اما آرزوهای دشمن با مقاومت مردم ایران و نیروهای مسلح کشور به گور رفت.
جوانان، زنان و مردان ایران با وحدت، هوشیاری و فداکاری، ایستادگی کردند و نشان دادند که هیچ تجاوز خارجی نمیتواند اراده یک ملت آزاد را تسلیم کند.
دشمن که از مقاومت ملت ایران خسته شده بود، ناچار شد با اجرای ۱۰ شرط ایران موافقت کند تا زمینه آتشبس فراهم شود.
این رویداد، نشانهای بارز از به شکست کشیده شدن سیاستهای تجاوزکارانه و شکست راهبرد نظامی دشمنان در برابر عزم ملی ایران بود. امروز، آمریکا و اسرائیل به روشنی به توان نظامی و قدرت دفاعی ایران پی بردهاند و بر این باورند که موازنه قدرت در جهان دیگر بدون حضور ایران معنا ندارد.
دشمن تصور نمیکرد که تنگه هرمز بسته شود و اقتصاد دنیا درگیر شود، اما همانطور که ملت ایران هشدار داده بودند، به محض حمله آمریکا به ایران این تنگه و شاهراه حیاتی بسته شد.
دشمن بداند که «تنگه هرمز حق مسلم ملت ایران است»، این تنگه تا پیش از جنگ تحمیلی سوم باز بود اما با اقدام آمریکا و اسرائیل بسته شد.
جنگ تحمیلی سوم، پوشالیبودن رژیم آمریکا و اسرائیل را به دنیا نشان داد
محمد احمدی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما درباره این موضوع گفت: رژیمهای آمریکا و اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری پوشالی به نظر میرسند. تکیه این کشورها بر زرادخانههای نظامی و جنگ رسانهای، نه تنها تضمینی برای موفقیت آنان نیست، بلکه نشاندهنده ضعف استراتژیک آنهاست.
وی ادامه داد: ایران با تمرکز بر توانمندیهای داخلی، ظرفیتهای دفاعی و اتحاد ملی، دست برتر در عرصه جهانی را به دست آورده است و امروز هیچ کشوری جرات ندارد اراده ملت ایران را نادیده بگیرد.
احمدی افزود: سیاستهای فشار حداکثری، محاصره اقتصادی و جنگ روانی چند سال اخیر نتوانست حتی یک هدف راهبردی آمریکا و اسرائیل را محقق کند و این ناکامیها به وضوح ضعف دشمن را نشان میدهد.
این کارشناس در پایان اظهار داشت: امروز آمریکا و اسرائیل در باتلاقی که خودشان ایجاد کردند، گیر کردند و هر بار تلاش میکنند که از جنگ تحمیلی سوم پیروز بیرون آیند، اما هر بار شکست سختتری میخورند.
امروز ایران به قدرت منطقهای در دنیا تبدیل شده است
مجتبی قدسی، مدرس دانشگاه نیز در تحلیل خود گفت: ایران امروز به قدرت منطقهای تبدیل شده که توانست مقابل قدرتمندترین ابرقدرت جهان، یعنی آمریکا، ایستادگی کند. این موفقیت نه تنها هژمونی ایالات متحده را در منطقه به چالش کشیده، بلکه الگویی از مقاومت و خوداتکایی برای سایر ملتها فراهم آورده است.
وی ادامه داد: ایران نشان داده است که یک کشور مستقل با اراده ملت و توانمندیهای بومی میتواند مقابل سیاستهای سلطهجویانه و تجاوزگرانه بزرگترین قدرتها نیز بایستد.
قدسی تأکید کرد: توانایی ایران در کنترل موازنه قدرت منطقهای و جهانی، امروز نه تنها برای دشمنان، بلکه برای متحدان نیز احترامآور است و راهبردهای کلان کشور را در عرصه بینالمللی تقویت میکند.
این کارشناس بیان کرد: آمریکا در جنگ تحمیلی سوم به بنبست رسیده و به دنبال راه فرار است اما خوی وحشیانه و قماربازی رئیس جمهور خبیث آن باعث شده در این نبرد گیر کرده و راه فراری نداشته باشند.
آمریکا در جنگ تحمیلی سوم ناکام ماند
در ادامه، فاطمه نجمی، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به جنگ تحمیلی سوم علیه ایران بیان کرد: آمریکا و متحدانش در این جنگ نتوانستند هیچ یک از اهداف کلان خود را محقق کنند. آنها بارها در صحنه نبردهای زمینی، محاصره دریایی و جنگ رسانهای با شکست مواجه شدند.
وی ادامه داد: استراتژی دشمن مبتنی بر فشار و تسلیم ایران بود، اما با مقاومت جانانه نیروهای مسلح و مردم، تمامی نقشههای آنان خنثی شد. تجربه جنگ تحمیلی سوم نشان داد که تهدیدهای نظامی و رسانهای علیه ایران تنها نتیجه عکس دارد و عزم ملی و آمادگی دفاعی کشور، مهمترین عامل بازدارندگی در برابر دشمن است.
نجمی افزود: امروز ایران نه تنها از منظر نظامی بلکه از منظر سیاسی و دیپلماتیک نیز برتر از پیش شده و این تجربه به الگویی برای تقویت استقلال و امنیت ملی تبدیل شده است.
تجارب چند دهه گذشته نشان میدهد که مقاومت ملت ایران و توانمندیهای بومی، باعث شد تا کشور در موقعیت راهبردی قرار گیرد که بسیاری از تحلیلگران پیشبینی آن را غیرممکن میدانستند. این موفقیتها نهتنها امنیت ملی ایران را تضمین کرده، بلکه موازنه قدرت در منطقه و جهان را تغییر داده است.
تجربه تاریخی و تحلیلی امروز نشان میدهد که ایستادگی در برابر زورگویی و حفظ منافع ملی، کلید دستیابی به امنیت، استقلال و توسعه پایدار است.
ملت ایران جنگ طلب نیست اما پرقدرت جلوی متجاوز میایستد و دشمن بداند خون شهدا درخت تنومند انقلاب اسلامی را قدرتمندتر از قبل خواهد کرد.
الهه ملاحسینی _ تیتر۱
انتهای خبر/






