ثبت نتایج ارزشیابی کیفی ابتدایی از ۹ خرداد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فرآیند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و ثبت نتایج ارزشیابی کیفی توصیفی دانشآموزان دوره ابتدایی از نهم خردادماه آغاز میشود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱»؛ رضوان حکیمزاده با اشاره به زمان برگزاری ارزشیابیها، اظهار کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی پایانی نوبت دوم از نهم خردادماه آغاز شود و ثبت نتایج ارزشیابی کیفی توصیفی که در سالهای گذشته از اول خرداد آغاز میشد، امسال در دوره ابتدایی از نهم خرداد شروع خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره ابتدایی، برنامههای مدرسه تلویزیونی در ساعات صبح پخش میشود و کلاسهای مجازی در بستر، شاد، در ساعات بعدازظهر برگزار میشود. در دوره متوسطه این روند برعکس است. این برنامهریزی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیتهای آموزشی انجام شده است.
وی با قدردانی از تلاش معلمان و مدیران مدارس ابتدایی گفت: در سال تحصیلی جاری کلاسهای مجازی تا بیستوهشتم اسفندماه بدون وقفه برگزار شد، درحالیکه در شرایط عادی گاهی از حدود بیستم اسفند برخی کلاسها برگزار نمیشد. این نشان میدهد که آموزگاران عزیز و مدیران مدارس نگاهشان به مسئولیتی که برعهده دارند، نوعی مشارکت در خلق حماسهای است که مردم ایران در ایستادگی و مقاومت در حال انجام آن هستند.
حکیمزاده با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه درسنامهها، افزود: بر اساس گزارشهای دریافتی از استانها، برای دانشآموزان مناطق روستایی و عشایری درسنامههایی تهیه شده و از ظرفیت راهبران آموزشی برای تقویت ارتباط میان معلمان و دانشآموزان استفاده شده است تا اطمینان حاصل شود که دانشآموزان علاوهبر دسترسی به آموزش، روند یادگیری را نیز بهطور مؤثر دنبال میکنند. جلسهای با معاونان آموزش ابتدایی استانها نیز با همین هدف برگزار شد تا اقداماتی که تضمینکننده تحقق یادگیری است با جدیت بیشتری پیگیری شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی برخی خانوادهها نسبت به نحوه اجرای آموزش مجازی در مدارس نیز گفت: پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، دستورالعملی برای تمامی استانها ارسال شد که بر اساس آن مدیران مدارس و کادر آموزشی موظف هستند، روند برگزاری کلاسها را بهصورت روزانه رصد کنند. همانطور که در آموزش حضوری مدیر و معلم از برگزاری کلاسها و حضور دانشآموزان اطمینان حاصل میکنند، در آموزش مجازی نیز سازوکاری طراحی شده است. بر این اساس هر معلم باید برنامه برگزاری کلاسهای خود را اعلام کند و نتیجه برگزاری کلاس را بهصورت ساعتی به مدیر مدرسه گزارش دهد و در گروههای ارتباطی با خانوادهها نیز اطلاعرسانی کند.
وی با بیان این که استفاده از درسنامهها و بهرهگیری از ظرفیت راهبران آموزشی برای ایجاد ارتباط میان معلم و دانشآموز نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: گزارش جامعی از استانهای دارای مناطق عشایری دریافت کردهایم و اطلس دسترسی آموزشی نیز ترسیم شده است. در این اطلس مشخص شده که در هر استان چه درصدی از دانشآموزان از بستر آموزش مجازی استفاده میکنند و چه تعداد از آموزشهای تلویزیونی بهره میبرند.
حکیمزاده با اشاره به تمهیدات این وزارتخانه برای اجرای آموزش مجازی در مناطق عشایری کشور، افزود: بسترهای متنوعی برای آموزش در نظر گرفته شد. در گام نخست از بستر آموزش مجازی و شبکه، شاد استفاده شد، اما با توجه به این که در برخی مناطق روستایی و عشایری امکان دسترسی به فناوری یا ابزار لازم برای حضور در کلاسهای مجازی ممکن است وجود نداشته باشد، بهطور همزمان آموزش از طریق، مدرسه تلویزیونی نیز فعال شد.
منبع: ایرنا
انتهای خبر/



