
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱»؛ در روزهای پایانی جنگ و همزمان با حضور میدانی جوانان و نوجوانان در صحنههای مختلف برای مقابله با دسیسهها و اقدامات دشمنان، رویداد دانشآموزی «فتح قله» در یکی از ارتفاعات منطقه ساوجبلاغ برگزار شد.
این اردوی کوهنوردی دانشآموزی با هدایت، حمایت و محوریت حجتالاسلام مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ و با هدف ترویج روحیه استقامت، ایستادگی، اتحاد و امیدآفرینی میان نسل نوجوان و دانشآموز برگزار شد.
در جریان این برنامه، دانشآموزان با عبور از مسیرهای دشوار و صعود به یکی از قلههای منطقه، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر فراز ارتفاعات به اهتزاز درآوردند؛ اقدامی که به عنوان نمادی از پایداری، هویت ملی و انسجام نسل جوان مورد توجه قرار گرفت.
در این رویداد، جمعی از مسئولان شهرستان نیز همپای دانشآموزان حضور داشتند. امام جمعه شهرستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، معاونان مربوطه، بخشدار و دیگر مسئولان محلی در این برنامه شرکت کرده و مسیر صعود را در کنار نوجوانان طی کردند.
حجتالاسلام مختاری امام جمعه ساوجبلاغ نیز در حاشیه این برنامه، درباره عشق به وطن، غیرت نسبت به پرچم جمهوری اسلامی ایران، اهمیت اتحاد، هویت دینی و ملی، جایگاه رهبری و ضرورت تبعیت و ولایتپذیری از ولی جامعه برای دانشآموزان سخنرانی کرد.
برگزاری این رویداد با استقبال قابل توجه دانشآموزان همراه بود و حضور گسترده نوجوانان در این برنامه، جلوهای از مشارکت فعال نسل جوان در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان را به نمایش گذاشت.
همکاری و همراهی دانشآموزان در اجرای این برنامه و استقبال گسترده آنان از رویداد «فتح قله»، نشاندهنده اثرگذاری حرکتهای فرهنگی و میدانی در میان نسل نوجوان و دانشآموز عنوان شد؛ برنامهای که با محور قرار دادن نشاط، همبستگی و روحیه مقاومت، فضایی متفاوت را برای شرکتکنندگان رقم زد.
محمدعلی مفتاحی _ تیتر۱
انتهای خبر/



