استان البرزفرهنگی

ممنوعیت اخذ وجه اجباری از دانش‌آموزان البرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: گرفتن وجه اجباری توسط مدارس هنگام ثبت نام و صدور کارنامه دانش‌آموزان تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱»، فرزاد شعبانی گفت: مدیران مدارس در البرز حق درخواست مبلغی تحت عنوان کمک به مدرسه هنگام ثبت نام یا دریافت کارنامه از دانش آموزان را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: هر گونه آزمون ورودی و تعیین شرط معدل برای نام نویسی دانش آموزان در مدارس عادی استان البرز نیز ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ به همه مدارس البرز ابلاغ شده است، اظهار داشت: به جز هزینه کتاب و بیمه، دریافت هرگونه وجه توسط کارکنان مدرسه و حتی انجمن اولیا و مربیان مدارس هنگام ثبت نام ممنوع است و والدین دانش آموزان در صورت مشاهده، این موضوع را به ستاد ثبت نام فعال در نواحی و مناطق هشتگانه و اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش کنند.

شعبانی ادامه داد: والدین می‌توانند گزارش های تخلف خود را با شماره تلفن های ۳۲۵۲۵۶۵۷ و ۳۲۵۶۳۲۰۳ که مربوط به حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش پرورش استان البرز است درمیان بگذارند.

وی با بیان اینکه تا کنون در ستاد ثبت نام البرز نشست های توجیهی مختلفی برگزارشده است تا فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس البرز با کمترین مشکل انجام شود، اضافه کرد: براین اساس به تمام مدارس استان اعلام شده تا در فضایی آرام و با کمترین مشکل از دانش آموزان نام نویسی کنند.

شعبانی تصریح کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد، هیأت امنایی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل‌های ویژه خود انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز یادآورشد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان پس از اجرای طرح سنجش سلامت نهایی می‌شود.

شعبانی با اشاره به اینکه بهترین مدرسه، نزدیکترین مدرسه برای دانش آموزان است، افزود: ثبت نام در مدارس البرز با توجه به محل سکونت دانش آموزان و اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس انجام می‌شود.

انتهای خبر/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا