تجلی شور حسینی و وحدت ملی در چهارباغ
همزمان ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در فضایی آکنده از عطر محرم و حماسه عاشورا، مردم مؤمن، ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان چهارباغ، موج یکصد و هجدهم حضور شبانه خود را در خیابانها رقم زدند؛ حضوری پرشور، پرمعنا و الهامگرفته از فرهنگ ایثار، مقاومت و وحدت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱»؛ این حضور شبانه که با مرثیهسرایی برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش همراه بود، صحنهای باشکوه از همدلی مردم در دفاع از ایران اسلامی، حفظ وحدت و انسجام ملی و تجدید پیمان با ارزشهای دینی و ملی را به نمایش گذاشت. مردم چهارباغ با حضور گسترده خود نشان دادند که در شبهای محرم، دلهایشان نه تنها با کربلا و مظلومیت اهلبیت(ع) پیوند خورده، بلکه با عزت، امنیت و سرافرازی ایران نیز گرهی ناگسستنی دارد.
در این موج از حضور مردمی، خیابانهای شهرستان چهارباغ جلوهگاه اتحاد نسلها بود؛ از جوانان و نوجوانان گرفته تا خانوادهها و بزرگان، همه آمده بودند تا در کنار سوگواری برای سیدالشهدا(ع)، پیام روشن انسجام ملی، بصیرت اجتماعی و ایستادگی در دفاع از میهن را به نمایش بگذارند.
فضای شبانه این اجتماع، با نوای روضه، مرثیه و ذکر مصیبت، حال و هوایی ویژه یافته بود؛ گویی مردم در پرتو چراغ محرم، بار دیگر راه روشن عاشورا را در متن زندگی امروز خود بازخوانی میکردند. آنان با این حضور آگاهانه و پرصلابت، نشان دادند که مکتب امام حسین(ع) همچنان زندهترین سرچشمه برای شکلگیری روح مقاومت، وحدت و عزت در جامعه اسلامی است.
موج یکصدوهجدهم حضور شبانه مردم شهرستان چهارباغ، تنها یک گردهمایی نبود، بلکه نمایش روشنی از وفاداری مردم به آرمانهای الهی، تعلق خاطر آنان به ایران اسلامی و پایبندیشان به وحدت و انسجام ملی بود. این حضور، بار دیگر ثابت کرد که مردم چهارباغ در هر زمان و هر شرایطی، با ایمان، بصیرت و همبستگی در میدان حضور دارند و اجازه نخواهند داد دشمنان به وحدت و اقتدار این ملت چشم طمع بدوزند.
گلاویژ اصحابی _ تیتر۱
انتهای خبر/






