استان البرز

جابجایی نیروگاه منتظر قائم، گامی برای توسعه پایدار البرز

استاندار البرز، جابجایی و افزایش ظرفیت نیروگاه منتظر قائم را اقدامی برد - برد توصیف کرد که ضمن ارتقای امنیت انرژی، به حفظ منابع آبی و جلوگیری از بحران‌های زیست‌محیطی در استان کمک شایانی خواهد کرد. این تصمیم راهبردی در راستای منافع ملی و توسعه پایدار اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱»، مجتبی عبداللهی در نشست تخصصی بررسی روند جابجایی و افزایش ظرفیت نیروگاه منتظر قائم که با حضور مدیرعامل هلدینگ سپهر و مسئولان مربوطه برگزار شد، انتقال این نیروگاه به محل جدید را حرکتی حیاتی برای صیانت از منابع آبی و پیشگیری از معضلات زیست‌محیطی دانست و آن را در راستای منافع ملی و توسعه پایدار استان، یک دستاورد برد – برد برای استان و کشور قلمداد کرد.

استاندار البرز در تشریح منافع این پروژه راهبردی اظهار داشت: جابجایی نیروگاه منتظر قائم نه تنها موجب ارتقای چشمگیر ظرفیت تولید انرژی در استان خواهد شد، بلکه با توجه به موقعیت مکانی جدید و تدابیر زیست‌محیطی اتخاذ شده، به افزایش سرمایه اجتماعی ما و حفاظت موثر تر از اکوسیستم منطقه نیز کمک خواهد کرد. این تصمیم قاطعانه در راستای منافع ملی و اولویت توسعه پایدار استان اتخاذ شده است.

در ادامه این نشست، مدیرعامل هلدینگ سپهر، ضمن تقدیر از همکاری‌های صمیمانه صورت گرفته توسط استانداری البرز و همچنین تعیین زمین مناسب برای احداث نیروگاه در محل جدید، به تشریح جزئیات این پروژه پرداخت.

موضوع انتقال و توسعه نیروگاه منتظر قائم در راستای تامین امنیت انرژی کشور، با جدیت پیگیری می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا