شکست راهبردی آمریکا در برابر اتحاد ملت ایران
یک تحلیلگر مسائل سیاسی، با تأکید بر نقش مقاومت نیروهای مسلح و اتحاد ملی مردم ایران در جنگ تحمیلی سوم، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تصور تغییر نظام جمهوری اسلامی در سه روز، وارد میدان شدند، اما در برابر ایستادگی ملت ایران و حضور مردم در صحنه، با شکست راهبردی مواجه شدند.

مسعود مقدم، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری تحلیلی «تیتر۱» گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تصور فروپاشی سریع نظام جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی سوم، طراحی گستردهای را برای تغییر ساختار سیاسی کشور در مدت زمانی بسیار کوتاه انجام داده بودند، اما واقعیتهای میدانی و روحیه مقاومت ملت ایران تمامی محاسبات آنان را بر هم زد.
این مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، ادامه داد: بر اساس شواهد و تحلیلهای موجود، آمریکا گمان میکرد که میتواند در مدت سه روز به اهداف خود برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران دست یابد، اما نه تنها در تحقق این هدف ناکام ماند، بلکه در همان مرحله نخست با مقاومت جانانه و چهل روزه مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبهرو شد. این مقاومت مقتدرانه، نقشههای دشمن را دچار اختلال جدی کرد و نشان داد که ایران اسلامی از توان دفاعی و بازدارندگی و اتحاد قابل توجهی برخوردار است.
وی ادامه داد: پس از ناکامی دشمن در عرصه جنگ سخت، سناریوی جدیدی با محوریت جنگ ترکیبی، عملیات روانی، جنگ شناختی و محاصره دریایی، حمله به اسرائیل و …. طراحی شد. آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور میکردند که با تکیه بر عدهای وطنفروش و مخالف نظام میتوانند اهداف براندازانه خود را دنبال کنند، اما بار دیگر دچار خطای محاسباتی شدند.
مقدم تصریح کرد: دشمنان ملت ایران از یک حقیقت بزرگ غافل بودند و آن اینکه تعداد وطنفروشان در کشور بسیار اندک است و اکثریت قاطع مردم ایران، فارغ از هرگونه سلیقه و گرایش سیاسی، کشور، هویت ملی و استقلال خود را دوست دارند. تاریخ معاصر ایران بارها نشان داده است که در بزنگاههای حساس، ملت ایران با وحدت و همدلی در کنار یکدیگر قرار میگیرند و همین انسجام ملی است که دشمن را غافلگیر، ناتوان و مأیوس میکند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: در ادامه این تقابل، دشمن با پدیدهای مواجه شد که شاید در هیچیک از محاسبات راهبردی خود پیشبینی نکرده بود؛ اتحاد مقدس مردم ایران. حضور گسترده و مستمر مردم در صحنه، حمایت از امنیت و ثبات کشور و ایستادگی آنان در برابر فشارهای رسانهای و روانی، عملاً جبهه دشمن را با شکست مواجه کرد. ملت ایران در بیش از صد شب حضور و پایداری، بار دیگر نشان داد که امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور خط قرمز همه ایرانیان است.
وی با تأکید بر نقش بیبدیل مردم در عبور کشور از بحرانها گفت: ایران در جنگ تحمیلی سوم نه فقط با قدرت نظامی، بلکه با سرمایه عظیم اجتماعی و مردمی خود در برابر دشمن ایستاد. آنچه توانست توطئههای پیچیده آمریکا و رژیم صهیونیستی را خنثی کند، پیوند عمیق میان مردم، آرمانهای انقلاب و روحیه مقاومت ملی بود.
مقدم در ادامه به یکی از سخنان ماندگار رهبری شهید اشاره کرد و گفت: جمله راهبردی «ملت متحد بر هر دشمنی فائق میآید» امروز بیش از هر زمان دیگری معنای خود را نشان داده است. این جمله باید سرلوحه کار، زندگی و برنامهریزی همه مسئولان و آحاد جامعه قرار گیرد؛ چراکه تجربه ثابت کرده است هر جا وحدت ملی تقویت شده، دشمنان ایران با شکست مواجه شدهاند.
این مدرس دانشگاه افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و تمامی قدرتهایی که در برابر ملت ایران صفآرایی کردهاند باید بدانند که ایران و ایرانی را نمیتوان با جنگ سخت، جنگ شناختی، تحریمهای ظالمانه، محدودیتها، ممنوعیتها و انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی از پا درآورد. ملت ایران ملتی ریشهدار، مقاوم و برخوردار از پشتوانه تمدنی و اعتقادی عمیق است و در برابر فشارها نه تنها عقبنشینی نمیکند، بلکه منسجمتر و مقاومتر میشود.
وی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدر، مستقل و استوار ایستاده است و مسیر خود را با تکیه بر ایمان، مقاومت و وحدت ملی ادامه خواهد داد. ملت ایران بارها ثابت کرده است که در برابر تهدیدها تسلیم نمیشود و با حفظ انسجام و همبستگی، از آرمانها و منافع ملی خود دفاع میکند. آینده از آن ملتهایی است که بر اصول خود پای میفشارند و ایران اسلامی با اتکا به همین روحیه مقاومت و ایستادگی، مسیر پیشرفت و عزت خود را ادامه خواهد داد.
الهه ملاحسینی _ تیتر۱
انتهای خبر/



